Compositief is vezelversterkte kunststof. Bruggen uit composiet zijn nog relatief nieuw. Het gebruik ervan neemt toe. Naast beton en staal is composiet een bewezen materiaal voor de constructie van bruggen.
Duurzaamheid, lichtgewicht en het beperkte onderhoud zijn belangrijke voordelen van een composiet brug. Het lichte gewicht van kunststof heeft nog een positief neveneffect: hoe lichter een brug, des te beperkter en goedkoper de fundering. De productie vereist minder energie (en dus CO2-uitstoot) en de bouwtijd is relatief kort. Een composiet brug is ‘hufterproof’ en kleurvast.
Composiet bruggen met een niet-ondersteunde overspanning tot 20 meter lengte, worden als kant-en-klaar geheel naar de bouwlocatie verplaatst. Daar wordt de brug op de landhoofden en kopstootplaten aangesloten en de omringende bestrating aangelegd. Hinder wordt tot een minimum beperkt.
Vanwege het materiaal kan een composiet brug in veel vormen en op veel afmetingen worden gerealiseerd. In fiets- en wandelpaden en voor gebruik door licht gemotoriseerd verkeer is dit type brug compleet op maat te realiseren. Griekspoor kan de volgende werkzaamheden uitvoeren:
Ook voor renovaties is composiet een goed uitgangspunt. Een versleten brugdek kan worden uitgerust met composiet vloerplanken. Houten of stalen leuningen kunnen worden vervangen door exemplaren van composiet.
Enkele toepassingen zijn: voetgangersbrug, fietsbrug, landbouwbrug, noodbrug, vlonderbrug, verbindingsweg in of bij gebouwen, bordes en loopplank.
Griekspoor voert op reguliere basis inspectie, onderhoud en reparatie uit aan composiete bruggen. Ons bedrijf werkt altijd op basis van een maatwerk inspectieprotocol, afgestemd op het type brug.
Onze storingen- en calamiteitendienst biedt uitkomst. U bent 7 dagen per week, 24 uur per dag verzekerd van directe ondersteuning in onvoorziene situaties.
Sorry, no posts matched your criteria.